Foto av to som står i en gågate med et skilt og en bobil i bakgrunnen. På skiltet står teksten "hvilke kulturopplevelser er unike for Romsdal?". Foto tatt i forbindelse med reiselivsprosjektet RISS.

Kulturbaserte opplevelser
i reiselivet

2022 - 2023 - avsluttet

Som ett ledd i arbeidet med bærekraftig destinasjonsutvikling, ønsket Romsdal reiseliv å ta i bruk RISS-verktøyet for å utvikle unike kulturbaserte opplevelser som kun finnes i Romsdalen. Dette for å bidra til økt verdiskaping og økt opplevelsesverdi for de besøkende.

Prosjekteier var Romsdal reiseliv, Nordveggen har hatt prosjektledelse og Anna design har vært prosessleder tjenestedesign.

Om prosjektet

RISS-prosessen har utviklet fem konsepter som for de fleste bedrifter lokalt er lett å kjenne seg igjen i og knytte seg til. Prosjektet har vist hvordan bedriftene kan ta utgangspunkt i det lokale og gjennom historiefortelling arbeide fram nye konsepter og produkter på en effektiv måte.

Prosjektet har kartlagt kjernefortellingene knyttet til opplevelsesutvikling i Romsdalen, skissert ulike konsepter, testet med minimumsløsninger og hatt kundereisen i fokus. Anna design har vært koblet på for innsiktsarbeid og faglig veiledning mellom og under samlinger med aktørene.

Har du spørsmål om prosjektet?

Kontakt Marcus Brevik.

marcus@nordveggen.no
+47 481 31 267

Illustrasjonsfoto av et bord hvor mennesker jobber med pos-it-lapper.
Forrige
Forrige

Romsdalsløypa - attraktivt Rauma

Neste
Neste

Energiøkonomisering i industrien